top of page
  • Снимка на автораStefan Ivanov

Белица, Лъки

Актуализирано: 9.04.2023 г.

Скъпи приятели, каня ви заедно да се насладим на феноменалните гледки към село Белица и околността!

Изглед към село Белица, община Лъки

Ето ни отново в село Белица, което е разположено насред силно пресечения и феноменално красив Преспански дял на Западните Родопи, и в тази публикация-пътешествие ви предлагам заедно да се полюбуваме на няколко изключителни гледки от високо в посока самото село и околностите му.

Как да стигнем до село Белица, община Лъки?

Поемате по главния път Асеновград – Смолян, като на отбивката за Лъки свивате вляво. Ще преминете през живописното село Югово с домове, накацали по склоновете на планината. На разклона за Лъки се отбивате вляво за Белица.

След като преминете двата скални моста, ще видите първите къщи на Белица. Препоръчвам да оставите автомобила си точно там, буквално край пътя преди да влезете в селото, защото началото на днешното ни приключение е също там – вдясно по моста и преди разклона за “Пещерата” нагоре.

Екопътека "Белица – Пещерата" в село Белица, община Лъки

Подминавайки първата къща на селото, ще видите указателна табела, разположена отдясно. Оттам започва екопътека „Белица – Пещерата“, по която ще поемем и днес.

Мостът над река Беличенска в село Белица, община Лъки

Първо ще преминете мост над река Беличенска. Поемате нагоре към навесите за почивка по една леко стръмна пътека. Ако продължите покрай реката, ще посетите пещерата с пещерните рисунки.

Екопътека "Белица – Пещерата"

По склоновете наоколо е пълно със сини незабравки и закачливи иглики.

Незабравки край село Белица, община Лъки

По пътеката нагоре първо ще се отбием, за да починем, в първия заслон – страхотна беседка с широка маса и пейки за почивка. От тук продължавате пак нагоре в посока втори кът за почивка – още една чудесна беседка с маса и пейки, а по-нататък и два уникални шезлонга, разположени срещу една невероятно изумителна гледка към селото и към Преспанския дял на Западните Родопи.

Дървените шезлонги и изглед към село Белица, община Лъки

Тук спирате, оставяте раничките си, излягате се върху шезлонга и забравяте за света, вселената и всичко останало.

Неописуемо блаженство!

Дивна хубост, приказно лято и вълшебни емоции ви пожелавам!